// All Examples Written by Casey Reas and Ben Fry // unless otherwise stated. Eye[] e = new Eye[3]; // największą zmianą jest użycie tablicy zamiast szeregu zmiennych void setup(){ size(500, 480); smooth(); noStroke(); e[0] = new Eye( 400, 110, 80, #3333FF ); e[1] = new Eye( 150, 150, 120, #00FF66 ); e[2] = new Eye( 250, 300, 200, #990000 ); } void draw(){ background( 0 ); for( int i = 0; i < e.length; i ++ ){ // co znacząco skraca kod e[i].update( mouseX, mouseY ); e[i].display(); } } class Eye { int ex, ey; int size; float angle = 0.0; color col; // dodane zostały również indywidualne kolory oczu Eye(int x, int y, int s, color c ) { ex = x; ey = y; size = s; col = c; } void update(int mx, int my) { angle = atan2(my-ey, mx-ex); } void display() { pushMatrix(); translate(ex, ey); fill( 255 ); ellipse(0, 0, size, size); rotate(angle); fill( col ); ellipse(size/4, 0, size/2, size/2); popMatrix(); } }